Framtidens arbetsplats är här nu!
Få en direkt överblick om vilka kollegor som befinner sig fysiskt på arbetsplatsen
Oavsett om ni arbetar med en hybridvariant med hemarbete och distansarbete eller inte finns det ett stort värde i att snabbt kunna få en överblick över vilka som befinner sig på arbetsplatsen. Behöver du utrymma lokalerna på grund
av brand eller annat har du som arbetsgivare en skyldighet i att säkerställa att ingen medarbetare befinner sig i lokalerna. Behöver du snabbt kalla til ett möte under arbetsdagen får du enkelt en koll på om din medarbetare eller
kollega befinner sig i lokalerna.
Varför använda Worki incheckning?
Det finns många anledningar till att jobba med Worki incheckning på arbetsplatsen. Du har som arbetsgivare ett ansvar enligt Arbetsmiljölagen att planera och skapa en trygg arbetsmiljö på arbetsplatsen. I framtidens arbetsplats med
hybridarbete finns det fördelar i att kunna få en överblick i vilka kollegor och mearbetare som befinner sig inne på arbetsplatsen.
Brandsäkerhet
Om ni snabbt behöver utrymma lokalerna vid brand behöver ni snabbt veta om alla har lyckats utrymma lokalerna och tagit sig till er förutbestämda uppsamlingsplats.
Utrymning ur lokalerna
I en krissituation som brand, hot, våld och annat kan man snabbt tvingas utrymma arbetsplatsen. Genom Worki incheckning har ni en aktuell översikt om vilka medarbetare som är inne på arbetsplatsen.
Social Gemenskap
Om er arbetsplats arbetar med delvis distansarbete har ni en enkel och aktuell förteckning över vilka medarbetare och kollegor som befinner sig på arbetsplatsen, lättare om du vill ta ett spontant eller oplanerat möte eller
gemensam fikarast.
Din skyldighet enligt arbetsmiljölagen
Enligt arbetsmiljölagen är chefen personligt ansvarig för att aktivt arbeta för att du ska ha en säker arbetsmiljö. I ett systematiskt brandskyddsarbete behöver ni noggrant ha upparbetat rutiner för att veta vilka medarbetare
som befinner sig i era lokaler, ifall ni behöver utrymma och räddningstjänsten behöver veta ifall någon är kvar i lokalerna.